MENÜ

vbK CLAN
Játssz te is a vbK-n!
És nézz körbe a weben!

Olvasd el!

War szabályzata

Megbeszélés szerint mr12 (max round - maximális kör egy félidőben) vagy mr15 szokott lenni. Mr12 esetén 2 map.
Általában a war késkörrel kezdődik. Mindenki köteles eldobni a kapott fegyvert (glock vagy usp-t) a kezdőn! Ha késelés közben az ellenséges csapat talál fegyvert (T-ups-t CT- glock-ot) akkor engedélyezett a fegyver használata! (Némelyik szabályzatban, automatikus késkör vesztést eredményez, ha a fegyver nem marad a kezdőn!) A késkör nyertese válasz melyik oldalon szeretne kezdeni (CT vagy T).
Ha neten hirdetsz, akkor a szerver tulaja választ oldalt, azaz mire a vendég megérkezik illik egy oldalon lennie a csapatnak.
3rr (restart) után elkezdődik a war.
A megbeszélt mr után a két klán helyet cserél egymással és 3rr után ismét, kezdődik a war 2. fele. Ha a war 12 körös, akkor a 2. mapon NINCS késkör és az előző mapot nyert csapat választ, hol kíván kezdeni.
Általában 5on5 azaz mind a kettő csapatban 5 ember van - típust szoktak játszani. Ez azért jó mert kimondottan csapatépítő jellegű a war és talán a legélvezetesebb.
1on1 általában akkor szokott előfordulni, ha két embernek problémája van egymással, de ezen kívül előfordul 2on2, 3on3, 4on4 is.
Warokon érvényes szabályok:
Mindenkinek érdemes beállítani a rate-it (a későbbi esetleges óvások ellen is) a jobb élvezhetőbb és kiegyensúlyozottabb játékért.
Tilos közös say-be írni, kivéve, ha a 2 csapat Cl-je nem rendelkezik mással.
Csak és kizárólag TS-be szabad írni, kivéve a CL-nek, de Ő is csak a WAR-t felügyelő adminnak írhat.

Tilos bármiféle segédeszközt használni, amivel jogtalan előnyhöz juthatsz.(Bármiféle cheat) Ha mégis ehez folyamodik valaki akkor automatikusan, veszítik a war.
Tilos ezenfelül a Tactic Shield.
Általános WAR mapok:
de_train
de_nuke
de_inferno
de_dust2

Rate-Beállitások


Konzol beállítások és parancsok
1. Miért kell a ratekat beállítanom?
Ez a te saját, és minden más játékos érdeke is a szerveren. Ha mindenkinek jók a ratei, nincs lag, és nincs különbség aközött amit lossz, és amit látsz.

2. Hol tudom beállítani a ratekat?
A ratekat a config.cfg, vagy az autoexec.cfg fileokban tudod állítani. Inkább elobbiben, abban alapból is benne van a két kérdéses kulcs, vagyis a cl_cmdrate, és a cl_updaterate. Ezenkívül létre kell hoznod még egy rate paramétert is, amely értéke 20000 kell legyen ("rate 20000"). A Steam ezt alapból 7500-ra teszi, ami messze nem elég! Ha a game újraindítás után kiveszi valamelyiket, netán visszaállítja valamelyiket, akkor az autoexec.cfg-be tedd oket.

3. Mire állítsam az cl_cmdrate, és cl_updaterate értékeket?
A Source motor ezeket alapól 30/20-ra teszi. Tehát a config.cfg-ben igy néz ki: "cl_cmdrate 30" és "cl_updaterate 20". Ezt a két értéket kell átállítanod minimum 60-ra. A két értéket egyformára vedd, 60 és 101 között mindegy mire állítod!

4. Mit csinálnak ezek a beállítások?
A "rate 20000" a kliens által forgalmazható maximális byteok számát adja meg. 20 ezer esetén már kicsi az esélye az eldobott csomagoknak.
A cl_updaterate és a cl_cmdrate pedig a szerver és a kliens közötti adatcsere suruségét szabályozza. A Source motor nem enged 34-34-nél több átvitt parancsot/frissítést másodpercenként, ezért álljtja a Steam alapból 30/20-ra. Csakhogy, ezáltal az ÁTLAGOS átvitel valahol 24/s és 16/s között lesz, ami nem elegendo forgalmasabb helyzetekben. A ratek magasabbra állítása azt erolteti, hogy a maximális 34/34 kihasználásra kerüljön. Ezért tehát halálmind1, hogy 60 felett mire állítod oket. Ez a kb 2x érték is boven elég.

5. Beállítottam 60+/60+/20000-re, de mostmeg apró képlagot tapasztalok!
A "cl_smooth 1" nevu parancs alapból 1-es értéken van, ami az alapbeállítás szerinti alacsony updaterate, és cmdrate közötti vitákat hivatott elsimítani. Magasabb cmdrate és updaterate esetén azonban ez apró lagokat okoz (visszaugrál a kép néha), ezért ilyenkor a "cl_smooth 0" parancs beírása szükséges az autoexec.cfg fileba.

6. Mi az a ratehaxor?
A ratehaxor az az ember, aki SZÁNDÉKOSAN 60/60/20k alatti, de az alap ratektol eltéro értékeket állított be. Ebbol fakadnak ugyanis a lelohetetlen emberek, lag, és egyéb zavaró tényezok, amelyek mindenki játékát elrontják a szerveren.
FONTOS tehát, hogy jól állítsd be a rateidat.

7. Mit tesznek az adminok a ratek beállítása érdekében?
Folyamatosan ellenorzik a játékosok rateit. Ezt ok megteheteik egy egyszeru paranccsal. Aki ratehaxor (ld. fentebb) azt azonnal kickeljük. Akinek csak nem jók, vagy alap raten vannak a beállításai, azt maponként 1x figyelmeztetjük, hogy ejtse meg a szükséges lépéseket. Amennyiben ennek nem tesz eleget valaki, ugyancsak kickelés lesz a vége. Az adminok (bár megtehetnék) senkinek a configjába nem nyúlnak bele a szerverrol! Ilyet tehát ne is kérjen senki. Ezen útmutató alapján mindenki be tudja állítani a dolgokat.

8. Mi az a tickrate?
Ez egy szerver beállítás. Alapból a CSS szerverek 33-szor küldenek friss adatot a klienseknek másodpercenként, tehát a tickrate 33. Az [SG] szerver jelenleg 100-as tickraten fut. Ez azért jobb, mert logikusan többször frissít, így finomabbak a mozgások, pontosabb a találatok számítása, stb. Természetesen ezzel együtt magasabb processzor terhelést is jelent a szerver számára, tehát ahol például több dolgot is futtat a szerver, ott nem biztos hogy érdemes beállítani. Kliens oldalról nem feltétlenül kell állogatni dolgokat ahhoz, hogy ennek elonyeit a játékos kihasználja. DE! Lehetoség van arra, hogy az interpoláció kikapcsolásával a hitboxok még pontosabban illeszkedjenek a modellekre, tehát még pontosabb találatok legyenek. Az interpoláció kikapcsolása azonban egy sor másik bugot, és vibrációt is hoz, tehát nem feltétlenül érdemes kapcsolgatni. Ami viszont kell, az a jó RATE beállítás (ld fentebbi pontok). Hogy miért? Logikusan, 33-as tickrate mellett nagyjából 33 cmd és 33 update frissítést küld a szerver másodpercenként a kliensnek. A tickrate emelésével azonban ez felmegy 50-66 köré is, mert egyszeruen surubben kell frissítse a dolgokat. Aki tehát pl alap raten játszik (30/20), az jól lagolni fog a 100-as tickrate szerveren. Ezért különösen fontos, hogy MINIMUM a cl_updaterate 60 / cl_cmdrate 60 be legyen tartva.

9. Itthon elfogadott beállítások
rate 20000
cl_updaterate 80-101
cl_cmdrate 80-101
Ezekkel a beállításokkal általában az adminok hagyják játszani a játékosokat. Ha war-ozol ne feledd, hogy ott az elfogadott értékek a 20000/101/101. Nem érdemes a többi kapcsolóval játszani, hiszen azok oly mértékben befolyásolhatják a játékot, amit netes ligákban és kupákon nem tolerálnak.



Pályák felismerése

  • CS típusú pályákon a CT-k feladata a terroristák fogságában lévő túszok megkeresése, és a kezdőpontjukra történő kimentése. A terroristáknak természetesen ezt kell megakadályozni, tehát itt gyakorlatilag a CT-k támadnak, a T-k védenek.
  • DE típusú pályákon két célpont van. A T-k feladata felrobbantani ezek közül az egyiket. A két célpont között tetszőlegesen választhatnak. Az egyik T-nél van a bomba, ezt a hátán lévő hátizsák jelzi. Ezt a célponthoz eljutva élesítenie kell (alapban 5-ös gomb, és tűz gomb nyomvatartása), és szervertől függően 35-45 másodpercen belül robban a bomba (de ez lehet kevesebb vagy több is). A CT-knek ezzel szemben a bomba lerakását kell megakadályozniuk. Ha a T-knek mégis sikerül beélesíteniük, akkor a hatástalanítást kell elvégezni. Ez bombahatástalanító készlet (defusal kit) nélkül 10, defuse kittel 5 másodpercig tart, a use gombot kell lenyomva tartani a bombára nézve. Eközben mozdulni, ugrani nem tudunk.
  • Az AS típusú pályák már kihalóban vannak. A feladat nagyon egyszerűen hangzik: egy VIP személyt kell eljuttatni a pálya egyik végétől a másikig. A VIP-t mindig az egyik CT játssza, ő vásárolni nem képes, csak az alap pisztolyt használhatja. Ha lelövik, a kört a CT-k elvesztették.
  • Az ES típusú pályák szinte teljesen eltűntek. A feladat a következő: a T-knek el kell menekülni egy vagy két kijutási ponton, a CT-knek ezt kell megakadályozni. Ha az összes T meghal, vagy nem szabadulnak ki a rendelkezésre álló idő alatt, a kört a CT-k nyerik. Ezeken a pályákon limitálva van a vásárlás.
  • FY típusú pályáknak nincs tényleges konkrét feladat-tartalmuk, egyszerűen csak le kell lőni az ellenség összes játékosát. Ezek többnyire szórakozásra készített fun pályák, az úgy nevezett funserver-ek futtatják őket.
  • Az AIM típusú pályán a két csapat általában egymással szemben helyezkedik el, és egy bizonyos fegyverrel kell az ellenség minden tagját megölni. Ha a csapat egyik tagja átmegy a másik fél területére(rushol), akkor a szerver szabályai szerint kirúgható a szerverről.
  • GG (GunGame) típusú pályokon a játékos a fegyvereket egy adott sorrendben kapja (általában AWP-től a pisztolyokig lefelé, majd gránát és kés),de akár ez fordítva is lehet. A játékos mindig akkor lép a következőre, ha az előzővel teljesítette a követelményt, ami általában egy gyilkolás az adott fegyverrel. Az nyeri a játékot, aki először teljesíti az összes fegyvert.
  • KZ típusú pályáknál általában csak a CT-csapat szerepel, a lényeg csak annyi, hogy végig kell ugrálni az általában falon elhelyezett kiálló elemeken a pálya végéig, ez mehet időre is a pálya elején elhelyezett gombbal.
  • ZM típusú pályákon a Zombik és a CT-csapat (még ha a karakterválasztásnál valamelyik terroristát jelölted be, akkor is kék lesz a neved, tehát CT vagy) harcolnak egymással. A játék általában úgy kezdődik, hogy 1 CT átváltozik Zombivá, majd karmolással megfertőzheti ellenségeit, majd a legutolsó CT-nek teljesen 0-ra kell vinnie az életét. Fejlettebb pályákon már megjelenik a Nemesis(Zombi) és a Survivor(CT) karakter, amiknek általában 10000 fölött van az életpontjuk, és elég erőset ütnek(a Survivor persze lő). Itt a gránátok is átváltoznak: SG grenade>Lámpa, HE grenade>Égető gránát, vagy a zombiknál fertőző gránát, Flashbang>Fagyasztógránát.

Fegyverek, és sebzésük
(Cs. 1.6)

Feet away, vagyis hány méterre az embertől. 
Head Shot:Piros
Chest Shot:Kék
Gut Shot:sárga
Leg Shot:zöld


http://img38.imageshack.us/img38/1609/tblzat.png

Hírek

  • Karbantartás!
    2011-08-12 14:45:00

    FIGYELEM! Egy kis karbantartás folyik a public szerveren!

    Megértéseteket köszönjük :)

  • Elindultunk!:)
    2011-08-12 13:45:21

    Végre ujra elindultunk 2009 után.

Szavazás

Tetszik a szerver configolása?
Egész jó.
Nagyon profi.
Átlagos.
Elmegy, de lehetne jobb is.
Nem tetszik.
Asztali nézet